Jag hade verkligen sett fram emot att komma hem på fredagkvällen och bara hinna med en massa som jag inte orkat med under veckan, saker som bara blivit liggande. Men precis allt misslyckades:
- Jag gick och tvättade men torktumlaren gick inte hela vägen så tvätten förblev fuktig
- Jag ringde SJ för att omboka en resa (som blivit avbokad). Väntade först i 20 min i telefonkön men så bröts det när jag gick ner i tvättstugan. Sen ringde jag tillbaka och när jag kom fram efter ytterligare 20 min så kom jag åt Lägg På-knappen på telefonen (jäkla iPhone!). När jag försökte ringa tillbaka en tredje gång var det stängt.
- Jag gjorde bokföring men hindrades halvvägs av att jag inte kunde få tag på en faktura jag behövde.
- Började plocka ut disken men hälften av disken var fortfarande skitig.
- Till sist försökte jag koppla av med en film, men digital-TV:n kan inte skicka en digital signal stabilt så sändningen försvinner hela tiden. Nu måste jag ringa Comhem igen.
Comhem är för övrigt ett kapitel för sig. Jag har nog ringt dem cirka 20 ggr på de senaste 40 dagarna. Deras kundservice är så inkompetent att jag blir mörkrädd. Tex så ville jag få tag på gamla fakturor att få hemskickat. Den första idioten jag pratade med sa att det skulle kosta 150 kr och kopplade mig sedan över till teknisk support. När jag ringde tillbaka 5 min senare så sa en annan att det gick bra och skulle skicka över dem. Två veckor senare hade de fortfarande inte dykt upp. Ringde häromdan igen och det ska bli väldigt spännande att se om de kommer. Detta är bara ett exempel av många…
Nu ska jag gå och lägga mig, men jag kan ge mig den på att jag inte kommer lyckas med att somna heller.
Grrrrr…
Edit: 5 min efter att jag skrev det här inlägget så började mitt Xbox oförklarligt låta som ett ilsket bi. Paj förmodligen…
ARRRRGGGGHHHH!!!!
Hej,
Fakturakopior är gratis i dagsläget. Utskicket att faktura styrs av vilken adress vi har på dig, får du inte fakturorna kan det vara bra att säkerställa så att vi har rätt uppgifter.
Du kan med fördel se dina fakturor genom ”Mina Sidor”.
Hoppas du fått ordning på Digital-tv:n.
Du kan kontakta oss på 0771 – 55 00 00, http://twitter.com/ComHemAB och på formuläret som finns på http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/-/3358/3358/-/index.html .
_________________________
Michael Hansson
Kundservice
Com Hem AB
Storgatan 30
Box 43, 871 21 Härnösand
Tel: 0771 55 00 00
Fax: 020 55 44 11
Michael: Jag måste säga att jag är imponerad att ni lyckades hitta hit och kommentera min bedrövliga uppfattning av Comhem. Det är väl också den uppfattningen jag fått av Comhem, var tredje person man pratar med är den som löser problemet – de andra två försöker bara ducka.
Det är sant som du säger i teorin, att man kan se fakturor i “Mina sidor” och att man kan få pappersfakturor hemskickade men i praktiken är det en mycket Kafka-liknande process…
Tex i fallet med fakturor så kunde jag, efter min flytt, inte komma in på Mina Sidor så jag kunde inte titta på de gamla fakturorna. När jag ringde kundservice var det en man där som tyckte att jag skulle betala 150 kr för att mina gamla fakturor låg på min förra adress. Detta samtal var i över 30 min för att försöka få honom att inse att så ska det inte behöva vara, sen fick jag prata med teknisk support om inloggningen till Mina Sidor, för att sen få prata med en annan på fakturaservice som kunde lösa problemet inom 2 min.
Eller, jag fick ju fortfarande inte hem mina fakturor så jag fick ringa än en gång två veckor senare för att få dem utskickade igen. Igår fick jag dock hem mina fakturor – lustigt nog skickade en och en = 20 kuvert någonting.
“Du kan kontakta oss på 0771 – 55 00 000” – Jo, jag vet. Jag har ringt det numret ett löjligt antal gånger…
Jag misstänker dock att jag råkat ut för sommarjobbare eller så har Comhem en alldeles för kort introduktion för sina anställda. Problemet med digital-tv:n är det enda tekniska problem jag råkat ut för.